ASUA Remontit kasvuvauhdissa-
uusi konsepti saanut hyvän vastaanoton

Digiajan remontointiyritys ASUA Remontit jatkoi kasvua vuonna 2016. Liikevaihto nousi viime vuonna 750 000 euroon ja henkilöstömäärän vuosittainen keskiarvo asettui n. 15 työntekijään.

Kasvun takana on vankka visio rakennusalan 100% avoimuudesta, jonka toteuttaakseen yritys toi remontointimarkkinoille uuden mobiilisovelluksen ja palvelukonseptin. ASUA Group Oy:n toimitusjohtaja Jarno Hämäläisen mielestä asiakkaat voivat jo vaatia enemmän.

– Rakennusala on todella konservatiivinen, eikä asiakas usein tiedä mistä maksaa tai mitä työmaalla tapahtuu. Huikia- sovelluksemme avulla asiakas voi seurata tilaamansa remontin työtä, kuvia, kustannuksia ja kuitteja reaaliajassa. Lisäksi sovelluksen avulla voi viestiä ja keskustella. Näin haluamme todistaa toimivamme täysin avoimesti ja raportoimme kaikki asiat, hän kertoo.

Yritys julkaisi sovelluksen viimevuonna ja on kehittänyt sitä yhdessä tamperelaisen ohjelmistoyhtiö Haltu Oy:n kanssa. Avoin tapa remontoida ja palvella asiakkaita on saanut hyvän vastaanoton.

– Usein remontointiyritykset käyvät paikalla ja antavat sen jälkeen könttätarjouksen. Haluamme muuttaa näitä toimintatapoja ja tehdä tarkasti eritellyt tarjoukset, jotta asiakas tietää mistä hinta koostuu. Asiakkaat ovat tykänneet, kun he pääsevät seuraamaan tarjouksen toteutumista, tarkentaa Hämäläinen

Yrityksen kokonaiskehittämisessä mukana oleva Markus Koskinen peräänkuuluttaa myös rakennusalan palvelukulttuurin muutosta.

– Eivät yritykset voi toimia kuten ennen on aina toimittu. Perävalokulttuurista on päästävä eroon. Asiakaspalveluun panostaminen tulee olemaan tämän vuoden ykköstavoite. Vaikka remontti on asukkaiden kannalta usein stressaavaa aikaa, haluamme sovelluksen ja asiakaspalvelun avulla luoda mahdollisimman mukavan palvelukokemuksen.

ASUA Remontit on lanseerannut alkuvuodesta 2017 uuden asiakaspalvelukonseptin, jonka avulla asiakkaalla on koko projektin ajan mahdollisimman matala kynnys antaa palautetta.

Pirkanmaalaisyrityksen tavoite on laajentaa liiketoimintaa sekä solmia yhteistyökumppanuuksia isännöitsijöiden, vakuutusyhtiöiden ja kiinteistönvälittäjien kanssa. Lisäksi sovellus tulee kaikkien yritysten saataville.

– Ei sovellus tai tapamme toimia ole mikään salaisuus. Olemme julkaisseet sovelluksen myös muiden yritysten hyödynnettäväksi, koska se soveltuu kaikenlaiseen palveluliiketoimintaan, kertoo Koskinen.

Lisäksi yritys hakee uusia asiakkuuksia taloyhtiö- ja kuntapuolelta. Uusi konsepti, sovellus ja henkilöstön monipuolinen osaaminen antavat osakkaille ja julkissektorille mahdollisuuden remontoida kustannustehokkaasti.

– Haluamme päästä tilanteeseen, jossa meiltä pyydetään tarjous. Mikäli meidät valitaan, olemme varmoja, että pystymme lunastamaan asiakaslupauksemme. He maksavat vain tehdystä työstä ja saavat materiaalit edullisesti.

Vuonna 2017 ASUA Remontit keskittyy kehittämään ja myymään sovellustaan, laajentamaan palvelutoimintaansa tutkimus- kartoitus ja suunnittelupuolelle sekä laajentamaan asiakaskantaa. Sisäilma tulee olemaan yksi yrityksen painopisteistä.

Katso lisää: www.asutaan.fi

Facebook: https://www.facebook.com/asutaan/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/koskinenmarkus

2017-02-17T15:21:30+00:00

Jätä kommentti